Na konci vesmíru

18. 01. 2018 12:13:49
Už několik světelných let jsem nikoho nepotkal. Poslední planety, kolem kterých jsem proletěl, byly prázdné a bez života. Čenichám konec vesmíru, vnímám jej ve svých kostech, musí tu už někde být. Prostor je čím dál řidší

Už několik světelných let jsem nikoho nepotkal. Posledních několik planet, kolem kterých jsem proletěl, byly prázdné a bez života. Čenichám konec vesmíru, vnímám jej ve svých kostech, musí tu už někde být. Prostor je čím dál řidší a prázdnější. Cítím, že jsem blízko svého cíle.

A pak to přišlo. Dosáhnul jsem na okraj zhuštěné tmy, na který jsem přistál. Vystoupil jsem z rakety na černý povrch.

Přímo přede mnou se pohybovala svalnatá postava, asi tak třikrát větší než je člověk. Tlačila obrovským kolem, jehož osa procházela celým vesmírem. Obr se pohyboval pomalu a rozvážně.

„Kdo jsi?“ Zeptal jsem se.

„Jsem ten, který roztáčí kolo Času.“

Vyndal jsem z batohu trochu sýru a chleba a nabídnul jej Neznámému.

„Určitě jsi hladový, vezmi si kousek.“

„Nemám čas jíst.“ Pravil obr. „Musím točit kolem ... bez zastavení, nonstop. Kdybych polevil a zastavil se, vesmír by zamrzl v čase. Bylo by pro mě velmi těžké a možná i nemožné kolo znovu roztočit.“

Vrátil jsem se do rakety pro modrý plášť, který mi věnoval král Orro, když jsem pobýval na planetě obrů. Tehdy jsem mu pomohl najít ztracenou hvězdu, utopenou v jeho slze. Vrátil jsem se zpátky i s pláštěm, který jsem přehodil přes mohutná ramena Herkula.

„Vezmi si jej, aby ti nebyla ve vesmíru zima.“

„Děkuji ti příteli“ zafuněl silák. Teď mi čas bude ubíhat příjemněji. Když jsem v dobré náladě, točím kolem pomalu, a tak také čas zpomaluje, a když jsem zlý, roztáčím kolo času prudce a zběsile, pak vesmír rychle stárne, a proměňuje se v prach.“

Na otázku, kolikrát musí otočit kolem času, aby si mohl odpočinout, mi obr prozradil číslo tak dlouhé, že bych jim mohl obtočit celý vesmír.

Autor: Jakub Kouřil | čtvrtek 18.1.2018 12:13 | karma článku: 11.51 | přečteno: 410x

Další články blogera

Jakub Kouřil

Buddha a motýl

Motýlí křídla v odstínech ocelové modré a něžného zlata, tancovala v jemném vánku, jako by vzduchem nesla, šepoty moudrosti.

7.3.2024 v 6:27 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse

Jakub Kouřil

Motýl a mnich

V klidné zahradě kolem stromu Bodhi, kde kdysi Buddha dosáhl osvícení, poletoval po květech nezbedný motýl jménem Bzuk. S křídly v křiklavé růžové a zelené, měl pověst lumpa v království hmyzu.

6.3.2024 v 9:31 | Karma článku: 6.98 | Přečteno: 102 | Diskuse

Jakub Kouřil

Reportáž ze Saudské Arábie

Z výšky deseti kilometrů jsem pozoroval tvář pouště, a zatímco jsem se kochal, přerušila mě letuška otázkou: „Quzi nebo Maklubu?“ vypadala jako z pohádky o Šeherezádě. Černé vlasy, tmavé oči, čokoládová pleť...

27.2.2024 v 13:11 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 425 | Diskuse

Jakub Kouřil

Trpělivost růže přináší

Stál tam ..............................................................................................

13.2.2024 v 3:31 | Karma článku: 8.19 | Přečteno: 152 | Diskuse

Další články z rubriky Věda

Dana Tenzler

Čokoládoví velikonoční zajíčci

Blíží se Velikonoce. Napadlo vás někdy, odkud se vlastně vzali velikonoční zajíčci a vajíčka z čokolády, kterých jsou před velikonocemi plné obchody? (délka blogu 3 min.)

18.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 20.30 | Přečteno: 310 | Diskuse

Dana Tenzler

První lidé, kteří přišli do Evropy - nové datování hornin

Nedávno proběhla médii zpráva o tom, že lidstvo začalo osídlovat Evropu z východu kontinentu. Jak ale vědci určili stáří vzorků? Na datování pomocí radioaktivních izotopů uhlíku totiž byly moc staré. (délka blogu 5 min.)

14.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 24.60 | Přečteno: 427 | Diskuse

Dana Tenzler

Umělé zatmění Slunce

ESA se chystá vytvořit (s pomocí dvou satelitů) první umělé zatmění Slunce. Nový převratný experiment na oběžné dráze Země. (délka blogu 3 min.)

11.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 18.23 | Přečteno: 266 | Diskuse

Martin Tuma

Matematický mozkolam s váhami

Nepravidelný občasník zaměření na občerstvení mozkových závitů v matematice. Neváhejte to zkusit, třeba v sobě objevíte netušený talent.

8.3.2024 v 12:55 | Karma článku: 10.36 | Přečteno: 493 | Diskuse

Rudolf Pekař

Praotec Ukrajinec? No a co?

Naděje a očekávání vyplývající z vědeckých objevů jsou něčím, co nás jako lidstvo posouvá vpřed. Nedávno objevené nejstarší pravěké lidské osídlení na území Evropy v západní Ukrajině je přesně takovým objevem.

7.3.2024 v 11:45 | Karma článku: 10.12 | Přečteno: 567 | Diskuse
Počet článků 346 Celková karma 12.58 Průměrná čtenost 321

LUXUS NEMÁ STROP, TAK JAKO BÍDA NEMÁ SVÉ DNO. 

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...