Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhovor pod pokličkou

„Lazare, Lazare!“ posteskl si Ježíš. „Proč jsem tě jen oživoval? Pro slávu ... ? Vždyť stejně zase zemřeš.“ „Ale to mě zajímá!“ nadzvedl se Lazar a oprášil se od hlíny. „Jak dlouho jsem spal?“ ptal se Ježíše.

„Jen tři dny. Žádný rekord … jen pro tu malou show! Abych lidem ukázal co vše je na zemi možné. Ale stejně zase zemřeš.“ 

„Proč jsi mě tedy oživil, když to mám stejně spočítané?“

„Lazare, spočítané to má každé stvoření od květinky po ptáčka. Všichni jednoho dne umřou a proč já trouba oživuje, vždyť je to jen na chvíli a pak … však víš … „

„Nic nevím“ posteskl si Lazar „to mi teda prosím pěkně vysvětli.“

„Byl jsi mrtvý, a co jsi cítil?!“

„Nic a ani to nebolelo.“

„A jak by tě taky mohlo něco bolet, když jsi byl mrtev“ zasmál se Ježíš.

„Tak proč si se mnou hraješ a vzkřísil jsi mne. Copak mi něco chybělo? Nabízíš mi snad něco lepšího než věčný spánek?“

„Dnes jsem ve formě a dobré náladě a nabízím ti nesmrtelnost!“ zvolal Ježíš a jeho stín vypadal jako obr.

„A co moje žena a děti a svět, budou taky všichni nesmrtelní, protože kdybych byl nesmrtelný jen já … no pak bych byl z toho smutný a vidět všechny mé děti a přátelé umírat … z toho mám studený pot na těle. Z nesmrtelnosti budu mít jen věčné peklo!“

„Lazare, probuď se! Nesmrtelnost je úžasná a nádherná a má tisíce barev. Všechno se ti zdesetinásobí a radost nemá dno. V nesmrtelnosti je jen a krása a tisíce okvětních lístků.“ Pravil Ježíš a vypadal jako ďábel.  

„Děláš si ze mě legraci? odplivl si Lazar.

Ježíš se usmál a pravil. „Pojď a nahlédni pod pokličku, kde vařím vesmírný guláš“ a růžovou dlaní rozhrnul hlínu jako oponu.

„Mám tady všechny prvky od lehoučkého vodíku přes zinek (ten je mimochodem velmi dobrý na mozek) zlato, olovo až po oganesson. Jako koření používám lidské emoce a pocity a mohu ti prozradil, že to co je pod pokličkou chutná báječně. Pět Michelinských hvězd je proti mému guláši jen slabým odvarem, který nepostaví na nohy ani kulhavou jepici. Jen nahlídni pod pokličku a podívej se, kolik má můj gulášek hvězd. Ani je nespočítáš! Všechny hvězdy, paláce, slunce i měsíce jsou jen v tobě. Lazare, Lazare, jsi tak blízko guláše a přece jej nechápeš. Snad abys ochutnal …

„Nemám hlad ani chuť“ odsekl Lazar.

„Řeknu ti jeden příběh, který se stane za dva tisíce let, snad dostaneš chuť“ pravil Ježíš.

V galaxii Andromeda se člověku zjevil Bůh a řekl: „Dostal jsi se i mimo Mléčnou dráhu, bravo!“

„Ale to není všechno, něco ti předvedu“ řekl člověk, poklekl a nabral si hrst hlíny, chvíli ji hnětl v ruce a pak vymodeloval děťátko, pleskl jej po zadku a to obživlo a začalo křičet. „Stvořil jsem člověka!“ Radoval se človíček.

„Působivé!“ pravil Bůh „A teď použij svou vlastní hlínu.“

Člověk na to neměl co říct a chvíli před Bohem stál „jako nahý“ ale pak dostal odvahu, otevřel pusu, která vypadala jako černá díra a vhodil do ní pravou ruku, pak levou a pak obě nohy. Nakonec snědl i svůj trup a hlavu."

 

Autor: Jakub Kouřil | pátek 14.1.2022 8:35 | karma článku: 6,05 | přečteno: 239x
  • Další články autora

Jakub Kouřil

Cinkání

Nebus, který byl menší než kamínek do zapalovače, se řítil rychlostí supernovy z pravé části vesmíru...

13.4.2024 v 5:18 | Karma: 7,58 | Přečteno: 232x | Diskuse| Společnost

Jakub Kouřil

Talíř a myška

Kočka se otřela na stole o porcelánový talíř. Ten spadl a rozbil se. Jeden ze střepů se zakutálel až k překvapené myšce. V jeho středu se objevily oči a talíř promluvil.

2.4.2024 v 8:35 | Karma: 8,85 | Přečteno: 200x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Kouřil

O stromu a housence

„Jau, to bolí! Pane, mohl byste mě přestat jíst?“ zanaříkal strom. "Přestat papat? Vy jste se asi zbláznil!"

30.3.2024 v 12:44 | Karma: 10,30 | Přečteno: 221x | Diskuse| Společnost

Jakub Kouřil

Borovicový spor

Na malém kopečku rostly dvě borovice. Byly stejně vysoké i stejně staré. Jedna rostla na východní straně, druhá na západní.

27.3.2024 v 6:32 | Karma: 14,36 | Přečteno: 395x | Diskuse| Společnost

Jakub Kouřil

Reportáž ze Saudské Arábie

Z výšky deseti kilometrů jsem pozoroval tvář pouště, a zatímco jsem se kochal, přerušila mě letuška otázkou: „Quzi nebo Maklubu?“ vypadala jako z pohádky o Šeherezádě. Černé vlasy, tmavé oči, čokoládová pleť...

27.2.2024 v 13:11 | Karma: 18,99 | Přečteno: 515x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Volby do Sněmovny by v dubnu vyhrálo ANO s 32,5 procenta, říká model Medianu

2. května 2024  8:17

Sněmovní volby by v dubnu vyhrálo ANO s 32,5 procenta, ODS by měla 13 procent, SPD a Piráti shodně...

Protesty studentů eskalovaly i v Kalifornii, jeden člověk skončil v nemocnici

2. května 2024  8:11

Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...

Amsterdam bojuje proti nerovnosti v močení. Vyčlení miliony na veřejné záchodky

2. května 2024  7:53

Radnice v Amsterodamu po několikaletém nátlaku ze strany žen vyčlenila čtyři miliony eur (přes 100...

Kyjev na Rusko vyslal drony, balistická raketa v Oděse způsobila požár

2. května 2024  7:20

Sledujeme online Ukrajinské drony v noci na čtvrtek poškodily energetickou infrastrukturu v západoruské Orlovské...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 367
  • Celková karma 11,44
  • Průměrná čtenost 488x
BOHATSTVÍ NEMÁ STROP, TAK JAKO BÍDA NEMÁ SVÉ DNO.