Černá věž

9. 02. 2016 11:15:35
Už od pradávna se tyčí k nebi a nikdo neví, co se skrývá na jejím vrcholu. Její stín je jako jehla a táhne se přes celý kraj až k moři. Kletba nebo proroctví?

Koho znám, každý chcel vědět, proč tady stojí. ​Kdo se pokusil vystoupit na točité schodiště věže, nikdy už se nevrátil, aby nám mohl vyprávět, co se skrývá v jejich útrobách. Mnoho silných a odvážných mužů skončilo za dveřmi věže, které nebyly nikdy uzamčeny, a jen nastavovaly svou náruč pro další odvážlivce. Věž byla jako magnet.

Od svého dětství jsem si hrával v okolí věže. Nepřipadala mi nepřátelská, ale spíše záhadná. Chodit do blízkosti věže bylo přísně zakázáno, ale co je pro děti zákazem je jako pozvánkou. Vždy když jsem dveře věže otevřel, ucítil jsem chladivý vzduch. V pološeru se rozprostíralo kamenné schodiště, které se kroutilo vzhůru jako spirála. Schodiště bylo jedinou výplní věže. Na schody jsem se nikdy neodvážil, přece jenom i dětská zvědavost má své hranice, za kterými se rozprostírá strach. A já se bál, že bych se už nikdy nevrátil. Za kýmkoliv se dveře zavřely, byl ztracen.

Uplynulo mnoho let a černá věž pohlcovala stále další a další muže. Nic se nezměnilo, krom toho, že jsem zesílil a stal jsem se válečníkem. Nechával jsem se najímat do různých válek a sporů a tak jsem poznal mnoho zemí, proradností a zrad, ale i válečných kořistí a radostí dobyvatelů. Nebál jsem se ničeho ani své smrti, ale ve svých snech se mi stále objevovala černá věž.

Už jsem to nevydržel a vydal se zpátky do svého domova, na území černé věže. Po přivítání a radostech z mého návratu jsem se hned zeptal na černou věž, ale odpověď byla stále ta samá. Nikdo se ještě nevrátil. Rozhodnul jsem se. Zítra půjdu do černé věže. Vzal jsem si jen lehkou zbroj a svůj meč a nyní stojím na kamenném schodišti a pozoruji zavírající se dveře. „Bumm!“ Tma.

Stoupám výš a výše, a vždy se mu ukáže jen jedna polovina schodiště a ta druhá až při dalším půlkruhu stoupání. Mám své zkušenosti, a po několika hodinovém výstupu, bych měl být na vrcholu věže, ale nejsem. Sednul jsem si na jeden ze schodů, abych si odpočinul. V mysli mi kmitla myšlenka na návrat, kterou jsem ihned svrhnul dolů. Sundal jsem si i zbroj. S kým bych přece bojoval? Není tady živé duše. To co jsem viděl byly jen kosti, které jsem při svém výstupu překračoval. Zpočátku se lidské kostry objevovaly často, ale tím jak stoupám výš a výše jich nacházím stále méně a méně.

Už nevím kolik uběhlo času. Snad několik dnů. Jsem slabý, žíznivý a hladový. Sotva už jdu, spíše se po schodech plazím jako had. Vrátit se zpět je holá nemožnost. Umírám, jen má duše stoupá vzhůru jako bych dostal druhý dech.

Stal jsem se statistickým číslem o těch, kteří se už nikdy nevrátí. Rád bych varoval všechny před tímto dobrodružným nesmyslem, ale však víte, kdo se jednou pustí na schodiště černé věže, už se nikdy nevrátí zpět a já už o tom nemohou s nikým hovořit.

Autor: Jakub Kouřil | úterý 9.2.2016 11:15 | karma článku: 17.17 | přečteno: 448x

Další články blogera

Jakub Kouřil

Borovicový spor

Na malém kopečku rostly dvě borovice. Byly stejně vysoké i stejně staré. Jedna rostla na východní straně, druhá na západní.

27.3.2024 v 6:32 | Karma článku: 12.63 | Přečteno: 268 | Diskuse

Jakub Kouřil

Reportáž ze Saudské Arábie

Z výšky deseti kilometrů jsem pozoroval tvář pouště, a zatímco jsem se kochal, přerušila mě letuška otázkou: „Quzi nebo Maklubu?“ vypadala jako z pohádky o Šeherezádě. Černé vlasy, tmavé oči, čokoládová pleť...

27.2.2024 v 13:11 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 429 | Diskuse

Jakub Kouřil

Trpělivost růže přináší

Stál tam ..............................................................................................

13.2.2024 v 3:31 | Karma článku: 8.20 | Přečteno: 153 | Diskuse

Jakub Kouřil

Vegetariáni mají na můj záchod zákaz

Už mně štvaly Petrovy řeči o tom, jak je vegetariánská strava bez pořádných proteinů a jak je při takové dietě člověk neduživý a slábne.

25.1.2024 v 4:13 | Karma článku: 19.96 | Přečteno: 699 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 13.84 | Přečteno: 180 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.48 | Přečteno: 189 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.87 | Přečteno: 121 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 10.42 | Přečteno: 184 | Diskuse

Pavel Liprt

Narozeninová ženuška má

Narozeninový věk se přece u dámy neříká, to bych byl opravdu hrozný nešika, můžete však snadno vyčíst z této básně, že je mi s mojí ženou už mnoho let krásně.

26.3.2024 v 11:07 | Karma článku: 13.36 | Přečteno: 437 | Diskuse
Počet článků 345 Celková karma 13.74 Průměrná čtenost 322

LUXUS NEMÁ STROP, TAK JAKO BÍDA NEMÁ SVÉ DNO. 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...