Lampión

Na louce rostl fialový květ. Ve větru se třepotal jako vlajka. Jako chlapec jsem plul na zaoceánské lodi a moc se mi líbila modrá vlajka. Byla na tom nejvyšším místě lodi, na stožáru. 

Myslím si, že, místa, která jsou nejníže, nejsou tak pěkná. Třeba takové podpalubí bez oken nebo hlučná strojovna. Táta pracoval jako navigátor a tak jsem si loď mohl prohlédnout a nakouknout do míst, kde je koukání zakázáno. Na lodi bylo spousta zákazů. Nesmělo se kouřit, skákat přes palubu, nemohl jsem si hrát v záchranném člunu a dívat se v noci na hvězdy.

Ty hvězdy mi připadaly jako lampióny. Zavěšeny vysoko v nebi. Miloval jsem každoroční lampiónový průvod. Všechny děti z naši ulice držely na tyči světlo. Jednou mi svíčka zapálila krepovaný papír a lampión mi shořel. Zbylo z něj jen drátěné očko na svíčku. Oheň je velkým žroutem. Lidé do ohně házejí věci, které už nechtějí. V Indii házejí do plamenů mrtvé a oheň je všechny promění na popel. Vědci tvrdí, že hvězdy hoří, protože se v něm pečou prvky, ze kterých je poskládáno naše tělo.

Možná, že jsme byli stvořeni v těch nejvyšších místech a pak jako déšť jsme spadli a narodili se na zemi. Jednou jsem zažil obrovský liják. Voda padala na zem a rozpouštěla půdu. Ale nejvíce vody jsem viděl na moři. Byla všude. Vědci říkají, že lidské tělo obsahuje sedmdesát procent vody. Myslím si, že je to proto, aby nás chránila před ohněm. Abychom nemohli tak snadno shořet. Zkoušel jsem zapálit mokrý papír a nešlo to. Možná, že kdybych svůj lampión tehdy před lety namočil, neshořel by.

Autor: Jakub Kouřil | neděle 14.7.2019 7:25 | karma článku: 7,12 | přečteno: 139x
  • Další články autora

Jakub Kouřil

Cinkání

Nebus, který byl menší než kamínek do zapalovače, se řítil rychlostí supernovy z pravé části vesmíru...

13.4.2024 v 5:18 | Karma: 7,58 | Přečteno: 232x | Diskuse| Společnost

Jakub Kouřil

Talíř a myška

Kočka se otřela na stole o porcelánový talíř. Ten spadl a rozbil se. Jeden ze střepů se zakutálel až k překvapené myšce. V jeho středu se objevily oči a talíř promluvil.

2.4.2024 v 8:35 | Karma: 8,85 | Přečteno: 200x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Kouřil

O stromu a housence

„Jau, to bolí! Pane, mohl byste mě přestat jíst?“ zanaříkal strom. "Přestat papat? Vy jste se asi zbláznil!"

30.3.2024 v 12:44 | Karma: 10,30 | Přečteno: 222x | Diskuse| Společnost

Jakub Kouřil

Borovicový spor

Na malém kopečku rostly dvě borovice. Byly stejně vysoké i stejně staré. Jedna rostla na východní straně, druhá na západní.

27.3.2024 v 6:32 | Karma: 14,36 | Přečteno: 396x | Diskuse| Společnost

Jakub Kouřil

Reportáž ze Saudské Arábie

Z výšky deseti kilometrů jsem pozoroval tvář pouště, a zatímco jsem se kochal, přerušila mě letuška otázkou: „Quzi nebo Maklubu?“ vypadala jako z pohádky o Šeherezádě. Černé vlasy, tmavé oči, čokoládová pleť...

27.2.2024 v 13:11 | Karma: 18,99 | Přečteno: 515x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Izrael chystá úder, evakuuje Rafáh. Hamás odmítá příměří, uvedl ministr

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  10:22

Izraelská armáda v pondělí ráno zahájila evakuaci části Rafáhu na jihu Pásma Gazy před dlouho...

Odvolací soud potvrdil osvobození učitelky, která popírala válečné zločiny

6. května 2024  10:18

Pražská učitelka Martina Bednářová, která čelila obžalobě z popírání ruských válečných zločinů na...

Ve Vatikánu zadrželi českého faráře s pistolí, noži a šroubovákem

6. května 2024  9:51

Při vstupu do Vatikánu policie o víkendu zadržela faráře z České republiky, který měl u sebe v...

Na Strakonické havaroval autobus s autem. Jsou zranění, řidič osobního vozu ujel

6. května 2024  8:50,  aktualizováno  9:35

V pondělí dopoledne omezila provoz na Strakonické ulici v pražské Velké Chuchli havárie osobního...

  • Počet článků 367
  • Celková karma 11,44
  • Průměrná čtenost 488x
BOHATSTVÍ NEMÁ STROP, TAK JAKO BÍDA NEMÁ SVÉ DNO.