Tajemství věčného štěstí

Setkal jsem se s bezdomovcem, který mi prozradil jak to dělá, že je neustále v pohodě. A to nepil alkohol ani nekouřil. Neměl kde spát a neměl co jíst. 

Sehnal jsem si brigádu jako malíř. Měl jsem vymalovat okrovou barvou veganskou restauraci. Když jsem ji maloval, otevřenými dveřmi do místnosti proudil čerstvý vzduch. Dovnitř vstoupil starší bezdomovec, kterého jsem znal. Živil se tím, že prodával na ulici staré knihy. Od státu nikdy nic nechtěl a pomoc v hmotné nouzi odmítal. Pozdravili jsme se a on si sedl na prázdnou židli. Nabídl mi „Dva divochy“ od Thompsona Setona a „Petrolejového prince“ od Karla Maye. Tentokráte jsem nic nekoupil. Obě jsem četl.

„Nevadí, příště seženu další,“ řekl a znovu se usmál. Okrová barva mi kapala na podlahu, na hlavu i do očí. Buď jsem měl špatný váleček nebo jsem to neuměl. Spíše to druhé.

„Jak to děláš Petře, že jsi neustále v pohodové náladě?“ Zeptal jsem se bezdomovce.

„Nic nedělám, co bych dělal, prostě jsem šťastný.“ Řekl Petr, ušklíbl se a pokračoval. „Peníze a strach jsem nikdy neměl. Nemám kde spát, nemám co jíst, nemám ani zuby, ale jsem šťastný.“

Ale jaké je tvé kouzlo? Odkud čerpáš sílu? Nedal jsem se odbýt.

„Tajemství mého štěstí a radosti ti mohu prozradit, ale pod jednou podmínkou. Nesmíš to nikomu sdělit. Ani své ženě.“

Souhlasil jsem.

Petr vstal a pokynul, abych si sedl na židli. Řekl ať zavřu oči. Očekával jsem, že mi sladké tajemství prozradí do ouška. Chvíli se nic nedělo, slyšel jsem, jak poodešel. Pak se vrátil a vylil mi kýbl barvy na hlavu a odešel pryč.

Zafungovalo TO. Tedy ne hned, ale postupně. Nejprve jsem byl ošklivě naštvaný a cítil, že mě Petr podvedl. Že se mi pomstil za to, že jsem si od něj nic nekoupil. Ale později když jsem se sprchoval, jsem začal vnímat příjemné vibrace. Barva odtékala do výtoku a něco se vytrácelo z mého nitra. Příjemný pocit sílil, a když jsem se utíral ručníkem tak jsem se hlasitě rozesmál. Od té doby jsem se přestal bát. Že přijdu o práci, že se stane to a ono, že …. Moje žena okamžitě poznala změnu a ptala se co se mnou je? Jak to že mám neustále tak dobrou náladu? Dokonce mne podezírala, že beru drogy.

Slíbil jsem, že tajemství věčné radosti a štěstí nikomu neprozradím a tak jsem jej nikomu ani své ženě nevyzradil a možná že tajemství někomu sdělím, ale pod jednou podmínkou. Už se těším. 

Autor: Jakub Kouřil | neděle 19.9.2021 16:17 | karma článku: 12,49 | přečteno: 459x
  • Další články autora

Jakub Kouřil

Cinkání

Nebus, který byl menší než kamínek do zapalovače, se řítil rychlostí supernovy z pravé části vesmíru...

13.4.2024 v 5:18 | Karma: 7,58 | Přečteno: 232x | Diskuse| Společnost

Jakub Kouřil

Talíř a myška

Kočka se otřela na stole o porcelánový talíř. Ten spadl a rozbil se. Jeden ze střepů se zakutálel až k překvapené myšce. V jeho středu se objevily oči a talíř promluvil.

2.4.2024 v 8:35 | Karma: 8,85 | Přečteno: 200x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Kouřil

O stromu a housence

„Jau, to bolí! Pane, mohl byste mě přestat jíst?“ zanaříkal strom. "Přestat papat? Vy jste se asi zbláznil!"

30.3.2024 v 12:44 | Karma: 10,30 | Přečteno: 221x | Diskuse| Společnost

Jakub Kouřil

Borovicový spor

Na malém kopečku rostly dvě borovice. Byly stejně vysoké i stejně staré. Jedna rostla na východní straně, druhá na západní.

27.3.2024 v 6:32 | Karma: 14,36 | Přečteno: 395x | Diskuse| Společnost

Jakub Kouřil

Reportáž ze Saudské Arábie

Z výšky deseti kilometrů jsem pozoroval tvář pouště, a zatímco jsem se kochal, přerušila mě letuška otázkou: „Quzi nebo Maklubu?“ vypadala jako z pohádky o Šeherezádě. Černé vlasy, tmavé oči, čokoládová pleť...

27.2.2024 v 13:11 | Karma: 18,99 | Přečteno: 515x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Taxikáři říkal, že postřílí několik lidí. Policie u duševně nemocného našla pušky

2. května 2024

Psychiatrický pacient si na internetu koupil tři funkční historické brokovnice a tvrdil, že je...

Odbrzděná dodávka se zmrzlinou vjela do davu dětí, několik je vážně zraněných

2. května 2024  15:55

Na západě Kyrgyzstánu najela během kulturní akce do davu desítek dětí ve věku od 9 do 16 let...

Poslanci mohou jednat i přes noc, ANO a SPD odmítají výpověď bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  15:53

Přímý přenos Poslanci mají začít projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

Bez krytí celníky by Březinova skupina nefungovala, řekl žalobce v závěrečné řeči

2. května 2024  12:49,  aktualizováno  15:38

Soudní projednávání vynášení informací z Celní správy členům tak zvané lihové mafie se dnes dostalo...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 367
  • Celková karma 11,44
  • Průměrná čtenost 488x
BOHATSTVÍ NEMÁ STROP, TAK JAKO BÍDA NEMÁ SVÉ DNO.